The Legs, the Nose and Mrs Robinson.
Uwaga! Blog sponsorowany przez River Song - pełen SPOILERÓW.

sobota, 6 sierpnia 2011

Doctor Who - Big Quiz

Na stronie drwho.pl dostępny jest już test z wiedzy o nowych seriach Doctora Who. Składa się z pięćdziesięciu pytań, a żeby go rozwiązać należy się zalogować. Pytania są różne, od banalnych do naprawdę trudnych. Mnie udało się zdobyć 86% - nie pamiętałam paru szczegółów. No i oczywiście mam trochę uwag.

Po pierwsze, szalenie mnie dziwi, że "największy polski quiz o Doctorze Who" został zatytułowany po angielsku. Pewnie to tylko moja polonistyczna paranoja i się czepiam, ale to mi się nie podoba.

Co do pytań - mam sporo zastrzeżeń co do ich poprawności językowej. Część została skonstruowana w naprawdę dziwaczny sposób. Owszem, zrozumienie ich nie nastręcza problemów, ale składnia woła o pomstę do nieba. Mój faworyt:
W odcinku "Victory of the Daleks" (Zwycięstwo Daleków), widzimy pięć Daleków o różnych kolorach. Jakiego koloru, w tym odcinku, nie jest Dalek?
Nie podoba mi się również to pytanie:
W kalendarzu Pantraficca, jaki miesiąc jest po Hoobie?
Już nie pastwmy się nad składnią, chociaż jest nienaturalna dla języka polskiego, ale pytanie zawiera błąd. No, literówkę. Przypomnę tylko, takie samo pytanie zadaje Ann-Droid w odcinku Bad Wolf. W angielskich napisach spotkałam się z zapisem "Pan Traffic calendar" i "Pantraffic calendar", ale nigdy z takim, jaki widnieje w kwizie.

Nie podoba mi się jeszcze odmiana nazw własnych, ale wiem, że to problematyczna i trudna sprawa.

I jeszcze:
Które owoce mają w serialu znaczenie negatywne?
Doctor po prostu nie lubi gruszek! Jakie to ma głębokie, negatywne znaczenie? To jakaś metafora jest?

Niemniej test rozwiązuje się bardzo przyjemnie. Podzielcie się ze mną swoimi wynikami! Które pytania uznaliście za banalne? A które były dla was za trudne?

12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Quiz był generalnie dość łatwy, sam zaliczyłem na 92%... niektóre pytania faktycznie dziwnie brzmią, bo są napisane "po polskiemu"... a w jednym z pytań autorzy explicite nazywają Doktora "Doktor Who". Czy to nie jest jakieś karygodne wykroczenie w fandomie DW?

Surczak pisze...

No, jak wszyscy zawsze powtarzają - postać nazywa się Doctor. Serial jest zatytułowany "Doctor Who".

Ja nie pamiętałam niektórych dat. No i tego miesiąca. I nazwiska matematyka, na którego powołuje się Doctor.

Anonimowy pisze...

Ja miałem 76%. Ale w quizie było sporo błędów np. Brakowało sprecyzowania, o który odcinek chodzi. Tak było w przypadku pytania Kim była Hariet Jones? Poza tym pytanie -Jeden z poniższych odcinków NIE został napisany w oparciu o wcześniej opublikowaną historię o Doctorze. Który? wychodzi trochę poza obszar quizu (miał być on tylko z serialu DW, nie z dodatkowych źródeł).

Niektóre pytania były przesadnie szczegółowe. Gdybym wiedział, ze inni dadzą takie trudne pytania to i ja dałbym hardcorowe (takie gdzie trzeba połączyć informacje z 3 odcinków, aby móc wyliczyć poprawną odpowiedź).

sholva pisze...

Cieszymy się zainteresowaniem, jakie wzbudził quiz :) Dziękujemy również za słowa uznania :) Drobne błędy zostały skorygowane. Przypominam, że pytania były nadsyłane od Użytkowników naszego serwisu. Osobiście podobają mi się wszystkie nadesłane do nas pytania. Zachęcam Cię Surczaku, abyś przy następnej edycji quizu podesłała swoje propozycje pytań ;)

Anonimowy pisze...

70% :(
Słabo, ale obiecuję poprawę!

Wszechmocna Surczak, Doktor nie powołuje się na żadnego matematyka, a podaje prosty dowód wielkiego twierdzenia Fermata. Proponuję poczytać, ciekawa sprawa.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielkie_twierdzenie_Fermata

Surczak pisze...

Najbardziej w tym twierdzeniu podoba się skrót WTF, którego używają autorzy polskiej Wikipedii. ;]

A tak poważnie - nic nie rozumiem, ktoś musiałby mi to narysować. Najlepiej kolorowymi flamastrami.

Sholva, wiem, że użytkownicy nadsyłali pytania. To nie znaczy, że nie trzeba ich sprawdzić. ;]

70% to niezły wynik, nie smutajcie się. :)

monilip pisze...

82%! I pomyśleć, że w z dziesięciu pytaniach moja odpowiedz była strzałem XDXD

Reinette pisze...

Haha, 90% :P

Wika pisze...

92% oczywiście rąbnęłam się na liczbach i Grasku XD

honey pisze...

Nie no pytania były fajne, i, jak widzę, nikt nie ma na razie zastrzeżeń do mojego :)

Ja miałam 86%, co jest dla mnie super wynikiem, aczkolwiek trochę zdumiewającym. Na niektóre pytania kompletnie nie znałam odpowiedzi (przede wszystkim te z pierwszej serii, ale też i z piątej), np. na to o wyżej wspomnianym kalendarzu. Wtedy odbywało się strzelanie:P

Ogólnie rzecz biorąc: jupijajej:P

Luthien pisze...

No mi się udało i miałam 94% jakimś dziwnym trafem choć były odpowiedzi niektóre na czuja dawane. Ogólnie podobał mi się choć pytania mogły by być bardziej poprawnie zadawane. :)

Anonimowy pisze...

Niektóre odpowiedzi są błędne :/